Vyberte stránku

Dobrý den, vloni v červnu jsem podstoupila IVF, nyní se chystám na KET posledního embrya. První KET byl vloni v srpnu, pozitivní test, pro špinění mě nasadili Estrofem 1-1-1, těh. skončilo ZT.
Druhý KET byl v prosinci, od 11 DC Estrofem 1-1-1 pro lepší výšku sliznice.Negativní test.
Od listopadu jsem začala pocitovat tlak, pobolívání lýtek, nejvíce patrné v klidu na lůžku nebo při delším stání. Praktická lékařka naordinovala Detralex a Lioton 100 000, problémy na delší čas ustaly. Nyní se chystám na KET posledního embrya a tyhle příznaky se opět objevily. Mohlo to způsobit braní estrofemu? Je i děloha špatně prokrvována, když mám tyhle problémy v lýtkách? A hlavně neměla bych brát po KET “něco” na ředění krve? V roce 2012 děláno hematolog. vyšetření, mutace ani žádný problém nezjištěn. Děkuji.

Marta

Dobrý den, paní Marto,

pocit tíhy v lýtkách je nejčastěji způsoben varixy (můžou být hluboké, povrchové žíly nemusí být vůbec vidět). K potvrzení nebo vyloučení diagnózy lze provést UZ žil dolních končetin – žádanku vydá Váš praktický lékař.

Léky na “ředění krve” se podávají jen v případě, že je prokázaná porucha krevní srážlivosti – hematologickým vyšetřením. Při negativním nálezu na hematologii lze v některých případech po transferu doporučit preventivní podávání malé dávky Anopyrinu.

Dávkování Estrofemu je poměrně vysoké, možná by bylo vhodnější zkusit endometrium přistimulovat malými dávkami FSH a estrogenům se vyhnout.

S pozdravem

MUDr. Jakub Texl