Vyberte stránku

Dobrý den pane doktore, chtěla jsem se zeptat jakým způsobem se řeší vymizení menstruace po vysazení HA. Užívala jsem ji 8 let a nyní chci otěhotnět a nemám menses. Hormonální vyš. bylo v pořádku, ale při UTZ mám děložní sliznici nízkou, takže by prý vyvolávací injekce nepomohla. Mám prý čekat rok jestli se neobjeví a když ne tak prý budeme řešit. Nyní již 8 měsíc nemám menses, ale mi bychom si miminko strašně přáli, je mi 28 a myslím, že mám nejvyšší čas. Děkuji za odpověď

 

Martina

Dobrý den, paní Martino,

vhodné je stanovení pravděpodobné příčiny poruchy – odběry FSH, LH, estrogenů. Za předpokladu, že jsou “v pořádku”, navrhl bych tzv. progesteronový nebo estrogen-progesteronový test (užívání hormonálních tablet s následným vysazením) – pokud se krvácení dostaví, je příčina v úrovni řízení cyklu. Pokud neobjeví, pak je porucha v samotné děloze. Následně zvolit vhodnou substituci / řešení. Doporučuji i současné vyšetření partnera. Pokud Váš gynekolog nechce situaci řešit, můžete se obrátit na centrum asistované reprodukce.
S pozdravem

 

 

 

 

 

MUDr. Jakub Texl