Dobrý den, pane doktore,

chci se poradit ve věci spojené se snahou o těhotenství. Před týdnem jsem absolvovala IUI, teď týden aplikuji Utrogestan 1-0-1. Po týdnu se u mě začalo objevovat velké svědění a pálení a hlavně bolest kolem a uvnitř poševního vchodu. Zřejmě mám i bělavý výtok…vytéká i Utrogestan, tak nedokážu dobře posoudit. Každopádně jsem začala Utrogestan polykat a dotaz zní, kterým preparátem se co nejrychleji a nejúčiněji dát do pořádku? Zkoušela jsem 3 dny borax.globule, ale bez úlevy… V minulosti jsem Utrogestan zaváděla a nikdy nebyl žádný problém. Snažím se marně přijít na to, co se v těle odehrálo, že mám zřejmě mykózu? Může to být tak rychle počáteční těhotenství a tím pádem změna hormonů a mykóza? Nebo bych měla raději ihned navštívit gynekologa? V CAR to řešit nechtějí…obvodní gyn. nemá kompletní informace jako v CAR…je to pro mě stresující a nepříjemná situace. Předem děkuji, 

Jana

Dobrý den, paní Jano,
nejspíše se jedná o akutní zánět zevních rodidel nebo o reakci na zavádění Utrogestanu. Určitě jako 1. pomoc pomohou vaginální probiotika, přejděte přechodně na užívání Utrogestanu polykáním. Pokud nebude rychlá úleva, je třeba gynekologické vyšetření a ev. předpis globulí (většina je na recept) – musí Vám pomoct v CAR kde se léčíte, bez diskuze. Nenechte se odmítnout.

S pozdravem

MUDr. Jakub Texl