Dobrý den,
prosím Vás opět o radu, už jednou jsem Vám psala ohledně nasazení Utogestanu. Vše jsem udělala podle paní doktorky a Utrogestan jsem brala od 16. do 25.dne cyklu, vždy každý večer dvě tablety vaginálně. Ve čt. 21.9. jsem si vzala poslední dávku. V so. ne. jsem měla občasné silné křeče v podbříšku, které mě tak na 5 minut paralyzovaly a od pondělí nic, žádné bolesti podbříšku prostě nic, co by nasvědčovalo přicházející menstruaci. Dnes je to tedy 5.den po dobrání Utrogestanu a já bych se prosím Vás chtěla zeptat kolik dní po dobrání by se měla menstruace dostavit? Jestli už mám zavolat na gynekologii nebo ještě čekat? Jestli je to takhle normální? Utrogestan mám psaný na tři měsíce, ale pokud nedojde menstruace nemám se od čeho odrazit. Těhotenský tet jsem si zkoušela dělat, ale je negativní. Myslela jsem si, že Utrogestan je právě pro to, aby se mi upravil cyklus a začala mi chodit samovolně menstruace. Podle silných bolestí mi ovulace proběhla 14.9. což bylo 18.den cyklu, dnes je to tedy 12.den od ovulace. Nevím si rady, Moc Vám děkuji za odpověď. Hezký den 

Jana

Dobrý den, paní Jano,
pokud se krvácení nedostaví do 5-7 dní od posledního Utrogestanu, pak určitě je třeba jít znovu k lékaři k UZ vyšetření.
Příčina poruchy krvácení může být různá, nasazení gestagenů je vždy prvním krokem. Pokud se krvácení nevyvolá a test je negativní, je třeba provést další vyšetření v rámci diferenciální diagnostiky. Postupně se vylučují další méně pravdeponé příčiny.
S pozdravem a přáním hezkého dne

MUDr. Jakub Texl